lördag 15 november 2008

Update

Ja,alltså förra helgen var undebar - Casandra var i stan och vi var på fest i Levis' affär som lika gärna skulle ha kunnat vara en weekday/diesel/whatever fest, allt kändes som hemma. Sen fin efterfest med långa monologer och bondande med avslut på Thai Angels där jag snodde karaokee micken från killen som sjöng eftersom "total eclipse" är min låt och eftersom jag hade "bonnie-rösten".
Sen Topanga (hippieby uppe i bergen precis söder om Malibu) på lördagen och åt här, borde ha varit en dejt för det var så romantiskt, men det var det inte - bara harmoniskt och LA-spirituellt.
Rolig LA-paradox: ena dagen äter man på en välrenommerad restaurang som ligger på en parkeringsplats brevid valfri snabbmatsrestaurangs drive-in; andra dagen på lyxställe mitt i bergssluttning serverandes endast raw-food till tonerna av valljud, de har även sin egen new age-affär som man får strosa runt i medan väntar på ledigt bord - lagom dos självhjälp innan maten alltså.

Veckan har bara varit busy busy med undantag av indiekonsert med Elsy i onsdags och det slutgiltiga avgörandet i vårt bilköp. Jag, Ingeborg och Jenny har nu en bil ihop. Jag har ingen aning om vilket märke den har eller vilken sorts prestanda, men den är röd och stor och det får plats 7 personer i den.

Och i LA County bara brinner det, som tur var inte just här där jag är, men om man är ute kan man känna brandlukten.

Inga kommentarer: