tisdag 30 september 2008

Hetta, ekonomikris och flytt.

Det har varit 30 grader varmt här hela dagen, nu är kl 22.30 och tempraturen har sjunkit till 26.7 = galet även i LA-mått mätt. Sen sist har jag köpt en cykel, en rosa och vit beach cruiser som ser ut som en barncykel men är ungefär 3 gånger så stor. I början var den lite svårt att vänja sig vid men efter ett par "cute bike" kommentarer från folk jag endast cruisat förbi kändes det bättre.
Och ja,ekonomikrisen märks, jag lider inte men på många håll är det hysteriskt otryggt.
Imorgon flyttar jag från Gayley och sorority-tjejerna till Eastborne och Elinor och Anna-Maria. Idag körde världens snällaste Amanda mig till Ikea ända ute i Burbank och trots (eller på grund av) att det var så varmt var luften så klar från smog att man kunde se bergen (vilket nästan aldrig händer).



Försenade bilder från CSS-konserten:

P.S. Polisen här i westwood åker runt på segways, idag såg jag en polis(man) visa sin segway för två tjejer, han lät till och med den ena provköra och testa alla funktioner. det måste ju vara ett av de mest patetiska sätten att visa sina manlighet på - wanna ride my segway honey? verkar smärtsamt att inleda ett raggningsförsök med.
P.S. 2 Har precis besökt ett frat-house för första (och förhoppningsvis sista) gången i mitt liv. Det var som en fritidsgård eller lägerskola, eller vilken som helst sunkig lokal med träväggar, pingisbord och "bar" som folk hade fest i på högstadiet. Sådär så att hur uppstyrda, attraktiva eller hippa folk än är, och hur roligt det än var, så ser det alltid fruktansvärt tacky och tråkigt ut på bilderna (och irl också för den delen). Lysrörsljus liksom.

Inga kommentarer: