tisdag 20 januari 2009

On another note

1. Fan vad jag älskar skolan. Svulstiga meningar drypandes av intellektuella formuleringar och verb verb verb. Att kunna utveckla ett resonemang utan att behöva "börja om från början" och vara tvungen att tappa bort sig i pedagogiska förklaringar. Förra veckan påmindes jag om varför jag älskar universitetet och varför jag är här, åh den amerikanska feminismen och det amerikanska explicita. Det är underbart, inget annat.

2. I helgen var jag i Compton och tittade på the Watts towers som är som ett gigantiskt sandslott (typ):


Det var surrealistiskt att faktiskt vara i Compton och South Central som på något sätt är mer koncept än faktiska platser. Vi var där mitt på dagen när det är relativt säkert, men Jon låste ändå bildörrarna när vi började närma oss för att slippa risken av bilkapning. Compton är inte heller den allra farligaste delen av LA längre, området där de flesta gängkrig begås ligger däremot inte så långt därifrån och går under det subtila namnet "the jungle".
Sen var vi på museum och födelsedagsfest i Silverlake och fick ringa hemligt nummer för att få adressen och lösenord till en hemlig fest Downtown. När vi väl kom dit visade det sig ligga mitt i fashion district (som är helt dött på kvällarna men fyllt av folk och kommers på dagarna), utanför en fasad stod en mystisk man som släppte in oss så fort vi sa lösenordet "skinny blue jeans". In other words - det närmaste jag hittills kommit svartklubben i Beverly Hills 90210, S02E15.

3. Premiären för säsong 6 av L - word i söndags var ju lite av en besvikelse, ingen av skådespelarna dök upp och det blev mest en fest i trashy flatkultur med nästan uteslutande lipstick lesbians och dålig r'n'b. Avsnittet var inte heller särskilt bra, tyvärr känns det som dom piskat den sista spännande intrigen ur den där storyn för länge sen.

I alla fall, just nu känns det som att jag vill stanna här för alltid.

Inga kommentarer: