fredag 9 januari 2009

Excerpts from my daily life

När jag kom tillbaka till LA i måndags var det grått och ganska kallt, men på något sätt en lättnad att vara tillbaka. Palmerna i bakgrunden och det infrastrukturella förfallet är fruktansvärt vackert och jag har ju alltid älskat palm-estetik, det är det ingen idé att förneka.




Skolan börjar också styra upp sig, jag har blandat annat ett seminarium om Chicagoskolan och symbolisk interaktionism med en professor som levererar anekdot efter anekdot om kulturskillnader och kulturella koder. Den tråkigaste kursen som jag tar för att jag måste verkar också arta sig helt okej eftersom min TA, som jag är ytligt bekant med sen en tidigare kurs men som jag aldrig hade då, har placerat mig i sin grupp utan att jag frågat men eftersom "she'd love to have me".
På begäran så illustrerar följande tre bilder "just another day at the office", typ såhär ser varje skoldag ut (exkluderat de faktiska föreläsningarna).




Stina var och hälsade på precis innan jul och vi var blandat annat i Venices kanalområden (ni vet där Cindy Walsh hänger med sin college-sweetheart som hon nästan är otrogen med) och på LACMA (som hade mycket bra modernt, förutom den fula Jeff Koontz hunden som tycks vara överallt i världen just nu, finns det flera stycken eller bara en särskilt ond en?)









Det luktar vår ute och häromdagen när jag i ett mindre starkt ögonblick dragit mig undan för kontemplation på någon trappa någonstans på campus under ett träd, kom två kristna studenter och frågade om dom kunde be för mig och gick sedan iväg i tysthet med knäppta händer.

Inga kommentarer: